Cum poate scăpa zona metropolitană Cluj de traficul aglomerat? Ce soluții propune Băltărețu pentru o infrastructură metropolitană modernă?
Produs de Napobit SRL, la comanda USR – Organizația Județeană Cluj, Cod mandatar financiar: 21240009
Cum poate scăpa zona metropolitană Cluj de traficul aglomerat? Este probabil cea mai curentă întrebare pentru clujenii din municipiu și din comunele limitrofe – Gilău, Floreștiu, Baciu, Feleacu, Chinteni, Apahida și Jucu.
Ce soluții propune Viorel Băltărețu, contracandidatul lui Emil Boc la primăria Cluj-Napoca pentru o infrastructură metropolitană modernă?
Parcări moderne în cartiere și park and ride la intrările în oraș
Sistemul actual de parcări din oraș e o cauză importantă a problemelor de trafic. Avem nevoie de mai multe parcări supra- și subterane, publice, de proximitate pentru rezidenți.
„Apoi, sistem park ’n ride la intrările principale în oraș, bine conectat cu sistemul de transport public, astfel încât să eliminăm necesitatea celor ce vin în oraș de a circula cu mașina personală.
Vom avea poluare redusă, trafic mai puțin aglomerat și confort pentru locuitori” transmite Băltărețu.
Ce înseamnă parcări tip park and ride?
Park and Ride sunt parcări publice ce au conexiune imediată cu transportul public. Scopul acestor parcări este de a stimula șoferii suburbiilor sau cartierelor limitrofe ale orașului să lase mașina la periferia orașului și a folosi transportul public în limitele orașului.
Parcările pot fi amenajate la sol sau pot fi multietajate și pot avea capacitatea de la câteva zeci de mașini până la mai mult de o mie. În dependență de politicile pe care le are orașul, parcarea poate fi gratuită, poate fi cu plată sau în baza unui abonament. Uneori aceasta poate fi plătită procurând un bilet unic pentru transport public pentru durata de o zi.
Centura ocolitoare în patru ani
„Centura ocolitoare e prioritatea ZERO a primului meu mandat la Primăria Cluj Napoca. Centura va avea un impact pozitiv în toate domeniile: va reduce atât aglomerația și timpul petrecut în trafic, cât și poluarea din oraș, va crește calitatea vieții, va permite dezvoltarea economică a orașului și dezvoltarea zonei metropolitane, inclusiv normalizarea prețurilor pe piața imobiliară.
SE POATE finaliza în patru ani! Am analizat în amănunt proiectul, am cerut părerea specialiștilor, am organizat dezbateri publice. Nu există motive pentru care să nu putem
Planul meu este:
- să asigur o echipă competentă de management de proiect în primărie pentru supervizarea proiectului
- să asigur finanțare continuă, astfel încât să nu apară blocaje
- să asigur frontul de lucru pentru constructori
- să asigur monitorizarea permanentă și să informez transparent asupra evoluției proiectului
- să asigur respectarea componentei verzi a proiectului, prin replantarea unui număr dublu de copaci
- să demarez toate proiectele drumurilor de legătură a nodurilor centurii cu orașul.
Se poate ca în patru ani să avem un trafic fluid prin oraș și să nu ne mai pierdem ore prețioase din viață în mașină.
Realizarea centurii va fi o trambulină pentru modernizarea orașului nostru: vom reda clujenilor centrul orașului, vom respira aer mai curat, vom sta mai puțin în trafic, iar prețul locuințelor va fi mai accesibil. Va fi un factor hotărâtor pentru dezvoltarea economică a următorilor 50 de ani” își prezintă planul candidatul USR la primăria Cluj-Napoca.