feleacu.ro

Ştiri şi informaţii din Feleacu

Gabriel Costea explică etapele birocratice care trebuie urmate înainte de începerea unei lucrări de asfaltare la un drum!

Primarul din Feleacu, Gabriel Costea, explică etapele birocratice care trebuie urmate înainte de începerea unei lucrări de asfaltare a unui drum!

„Acum cand am inceput lucrarea de asfaltare a 7 km drum, lucrare finantata pe fonduri europene si demaram licitatia pentru alti 13 km drum pentru care avem finalizata proiectarea, vreau sa va prezint, asa cum v-am promis, etapele birocratice pe care trebuie sa le urmam inainte de începerea unei lucrari de asfaltare a unui drum.

1. Studiu de fezabilitate- este prima etapa si cuprinde: întocmire documentație de urbanism și eliberare certificat de urbanism, studiu geo, ridicări topo, certificarea amplasamentului la cadastru, depunere documentații pt obținerea și emiterea tuturor avizelor cerute prin certificatul de urbanism, documentatia pentru obținerea hotărârii de consiliu local pentru lucrarile care se desfasoara pe domeniul public. La final atat studiul de fezabilitate cât și indicatorii tehnico-economici se voteaza in consiliul local.

2. Obtinerea finantarii ( exceptand situatia in care se poate asigura din surse locale)- aici intra pregătirea documentatiei pentru obținerea finantarii, alegerea drumurilor care sunt aducătoare de punctaj (acest lucru doar la anumite finantari). Toate acestea trebuie pregatite din timp, deoarece la momentul deschiderii unor masuri de finantare (pe fonduri europene sau guvernamentale) trebuie sa fim pregatiti cu toata documentatia. Ultimele finantari au fost in 2017, iar următoarele vor fi in 2021-2022, deci o data la 4-5 ani.

3. Proiectul tehnic – o bună parte din proiectul tehnic se conturează inca din etapa studiului de fezabilitate. In aceasta etapa se finalizeaza partea tehnica, aici mai intra verificarea studiului geo, obținerea avizelor din aceasta etapa și la final verificarea de proiect.

4. Intocmire documentație pentru obținerea autorizației de construcție și ulterior obținerea autorizației de construcție.

5. Licitatia lucrarii.

6. Semnare contract, constituire garanție bancară, angajare diriginte de santier, predare amplasament și ulterior ordinul de incepere al lucrarilor.

Vreau doar sa mai fac precizarea ca, in cazul drumurilor cu finantare europeană atât documentatia cât și timpul alocat etapei birocratice este aproximativ dublu, fiecare din etapele enumerate mai sus având nevoie și de avizul Afir.

Toate aceste etape le-am parcurs in acest mandat pentru 26,5 km drum, am avut un nr. de 13 proiecte diferite pentru asfaltarea celor 26,5 km, din care aproximativ 7km sunt executați, alți 7 km au finantare pe fonduri europene (a fost semnat contractul de executie in 15.07 și a inceput executia lui). Pentru alți 13 km drum avem finalizate studiile de fezabilitate și proiectarea, obținute toate avizele și autorizatia de construcție, astfel urmeaza sa fie scos la licitatie pentru executie.

La finalul acestei postari vreau sa mai mentionz ca, in 2016, la preluarea mandatului era finalizat proiectul tehnic și obținută autorizatia de construcție pentru un singur drum”Besa”, in lungime de 0,8 km, executia lui avand loc in primavara lui 2017. Partea de executie a unui drum poate dura câteva luni, iar parcurgerea etapelor birocratice prezentate mai sus dureaza între 2 și 3 ani” a explicat Costea.

Loading

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *