Deszăpezire cu „năbădăi” în Feleacu. Primarul explică situația
Deszăpezirea frumoasei comune din vecinătatea Clujului este uneori complicată. Nu doar vremea are vină, ci și vremurile.
Primarul din Feleacu, Gabriel Costea, a explicat de ce deszăpezirea, uneori, în comună, este cu năbădăi: „In cursul zilei de astazi am convocat o sedinta pentru a discuta deficientele constatate pe teren cu privire la serviciul de deszapezire din comuna noastra, fiind si noi nemultumiti de modul in care a fost prestat acest serviciu. La sedinta au participat Comitetul de Deszapezire de la nivelul comunei Feleacu și firma care are delegat serviciul de deszapezire in comună, societatea Rout Stone S.R.L.
Firma a fost somată ca in cel mai scurt timp posibil (maxim 3 zile) sa remedieze deficientele constatate duminica, 09.01.2021, respectiv s-a început actiunea de deszapezire doar in jurul orei 5:30, cu un numar insuficient de utilaje. Firma a suplimentat doar după ora 15.00 numarul de utilaje din teren, insa aceste utilaje nu au respectat in totalitate planul de actiune impus si asumat la licitatie.
Daca tot vorbim de licitatie, țin sa va anunț ca a fost nevoie de trei proceduri de licitatie (incepute inca din vara anului trecut) pana cand s-a prezentat o firma care sa doreasca sa preia serviciul de deszapezire din comuna noastra (cu toate ca acest serviciu a fost scos la licitatie pentru o perioada de 4 ani).
Firma a mai fost notificata si in luna decembrie cu privire la modul deficitar de efectuare a serviciului de deszapezire, insa raspunsul acestora a fost ca doresc rezilierea acestui contract. Si chiar dacă actuala firma a venit cu solicitări de reziliere a contractului, iar după “prestațiile” avute se impune aceasta formalitate, cu siguranța nu se impune rezilierea contractului pentru acest serviciu in mijlocul iernii (decizii in acest sens le putem lua doar la primavara, după ce trecem de sezonul rece).
Mentionez ca utilajele sunt dotate cu gps, pozitia lor putând fi monitorizata in orice moment pe raza celor 80 km pe care-i avem de deszăpezit. Caietul de sarcini a fost întocmit de către specialiști, in baza Ordinului 82/2015, avizat de către ANRSC si votat de către Consiliul Local Feleacu.
O sa facem publice cateva reguli de deszapezire dar și prioritatea drumurilor la deszapezire, asa cum sunt stabilite in Ordinul 82/2015, reguli care se afla inscrise si in caietul de sarcini despre care va spuneam mai sus.
Este greu sa mentinem o continuitate a acestui serviciu la noi in comuna, dupa fiecare iarna firmele care vin renunta la contractul de deszapezire deoarece nu fac fata cerintelor, fiind cunoscută dificultatea deszăpezirii în comuna noastră din cauza drumurilor si a reliefului. Motiv pentru care, in acesti 5 ani am intampinat reale dificultati in a menține o continuitate in prestarea acestui serviciu.
In urma ședinței de astazi am primit asigurările ca se fac toate eforturile de către firma pentru indreptarea deficientelor constatate, in caz contrar sancțiunile aplicate de către noi vor fi aspre” a precizat primarul din Feleacu.